Madrid közlekedési hálózata, metróval való ellátottsága még a kontinensen is jónak számít, nem csak a mi BKV-nkhoz viszonyítva.
A 12 metróvonal átlátása még a "bennszülötteknek" is kihívás. Én térkép nélkül meg se próbáltam belevetni magam.
De ez nem is jelent akadályt, mert minden megállónál ki vannak téve az ingyenes zsebtérképek.
Madrid közlekedési hálózata, metróval való ellátottsága még a kontinensen is jónak számít, nem csak a mi BKV-nkhoz viszonyítva.
A 12 metróvonal átlátása még a "bennszülötteknek" is kihívás. Én térkép nélkül meg se próbáltam belevetni magam.
De ez nem is jelent akadályt, mert minden megállónál ki vannak téve az ingyenes zsebtérképek.
A repülőtérről metróval vagy busszal egyaránt be tudunk jutni a városba. A két nagy terminál között ingyenes busz jár.
A városközponthoz közelebbi, T1 termináltól 2 EUR összegért juthatunk be az egyik központi (Atocha - Renfe (A Renfe a melyi MÁV)) metró-vonat-busz pályaudvarhoz. Ez hétköznap este több mint 40 perc a szokásos dugók miatt! Délután mégtöbb!
Ezért szerintem jobb a metrót választani.
És azért is, mert ott (és bármelyik) a megállóban megvehetjük a többnapos túristajegyünket (3 napra 13 EUR (www.metromadrid.es)). Arra nem sikerült rájönnöm, hogy adott naptól adott napig vagy percre pontosan a jegyen szereplő időig érvényes a jegy.
Az elutazásomkor egy amerikai párral nagy jót tettem, mert a feleslegessé vált jegyemet a kezükbe nyomtam. Előtte egy spanyol párnak próbáltam odaadni, de nem értették mit szeretnék. Mennyit jelent a nyelvismeret... :-)
A buszok és a metrók olyan kialakításúak, hogy az ülések és az egész padlózat nagyon egyszerűen legyen tisztítható. Nem tudom, hogy a műanyag ülések mennyire konfortosak melegben, bár minden légkondícionált volt.
A reptéri buszokon külön táska tartó polcok voltak, más belső járatokon pedig gyerekülést láttam.
A buszok eleje az időseknek, terheseknek, mozgáskorlátozottaknak van fenntartva, és ezt többé-kevésbé be is tartják az emberek.
A le- és felszállásnál viszont nem figyelnek a többiekre, lazán elindulnak az új utasok a járművekbe úgy, hogy a többiek még nem szálltak le.
A buszra történő felszállási szándékot is jelezni kell egy náci kar lendítéshez hasonló mozdulattal. Erre felesleges 10-15 perces várakozás után jöttem rá, mert már a sokadik busz siklott el mellettünk. Pedig emlékezhettem volna erre még athéni látogatásomból...
A helyi kresz egy tájékoztató jellegű információs füzetnek tűnt.
Rendszeresen mennek át piroson az autók. A lámpák váltása olyan rendszerben történik, hogy elvileg a zöld utáni villogó jelzésen már nem szabad áthaladni.
Ezt tudják a gyalogosok is, és bár nekik még piros a lámpa, de ekkor már lazán elindulnak.
Többször láttam, hogy a busz, amikor ezen a jelzésen siklott át, dudált a gyalogosoknak, hogy nehogy elinduljanak!
Bárki, bármikor, bárhol megáll és a többiek kb. fél percig ezt nyugodtan tűrik. Utána viszont ráfekszenek a dudára...
Találkoztam olyannal is, hogy egy vezető egy kikanyarodáskor lazán leszorított egy rendőrautót, aki nem foglalkozott ezzel.
Pár más bejegyzés:
Hónak fehérkéje - Hófehérke és a hét törpe - mely fordíttatott Károli Gáspár általa
Pályázat a sárkányölős viadalra
Foglalkozásom: (Szex) Istennő
Szex során mennyire számít a fanszőrzet?
Élvezik a lányok a popsi-szexet?
Tudjukmi leltár
Star Wars vers
Házinyúlra nem lövünk!
A menstruáció és a szex
Szex este vagy reggel?
A szerető
A társkeresés aranyszabálya
Bánatomat kekszbe fojtom (nem szexbe)
Szex során mennyire számít a szőrzet 2
Vírus - VÉGFELHASZNÁLÓI LICENSSZERZŐDÉS
Utolsó kommentek